Porady eKomercyjnie.pl

  • O tym jak NIE budować marki w sieci słów więcej niż kilka…

    Jak mantrę powtarza się nam, jak żyć, pokazuje najlepsze rozwiązania, które powinniśmy wprowadzić do schematu naszych codziennych obowiązków. Stosować się do nich nie tylko wtedy, gdy borykamy się z problemami natury osobistej, ale również przenosić je na grunt biznesowy. Książek na temat tego, w jaki sposób i którą drogą doprowadzić nasz biznes do sukcesu możemy […]

  • Jak radzić sobie z wahaniami sprzedaży w sklepie internetowym?

    W wielu branżach znane jest pojęcie – „martwy sezon”. Czas kiedy sprzedaż spada do minimum i jedyne, co możemy zrobić, to starać się przetrwać. Różne są powody powstawania takich spadków dla sklepów internetowych – często to długie weekendy i słoneczne letnie dni, kiedy ludzie nie mają ochoty spędzać czasu przed monitorem. Jednak czasem zauważamy wyraźne […]

  • Jak zdobyć zaufanie klientów? Dobre praktyki w sklepach internetowych

    Zaufanie - przekonanie, że druga strona jest uczciwa wobec nas w swoich zamiarach i działaniach (Wikicytaty). Jak zdobyć zaufanie klientów? Teorię znamy wszyscy (najważniejsze rzeczy przypomniałam w artykule „Zaufanie to klucz do skutecznej sprzedaży w Internecie”), więc sprawdźmy, jak sprawa wygląda w praktyce, ponieważ jak wskazują badania, do sklepów internetowych zaglądamy coraz śmielej i częściej. Ceny są […]

  • Jak przyłączyć e-sklep do systemu płatności ratalnych

    Coraz więcej Polaków ceni sobie sposób robienia zakupów on-line, oczekując przy tym form płatności dostosowanych do swoich potrzeb. Jedną z nich są raty w Internecie. Podłączenie takiej opcji w e-sklepie jest nieodpłatne, składa się z 5 kroków, przy których można liczyć na szerokie wsparcie ze strony firm finansujących transakcje ratalne. Co Polacy kupują na raty […]

  • Negocjacje i zawieranie umów B2B – część 2. Umowy z dostawcami i firmą kurierską

    Kilka lat temu odkryłem w sobie, chyba genetycznie uwarunkowane, zamiłowanie do gotowania. W wolnym czasie, uzbrojony w kilka opasłych książek kucharskich rodzimych autorów, zacząłem eksperymentowanie w kuchni. Nie będę kłamał, początki były ciężkie. Ambicja kazała mi mierzyć się z przepisami trudnymi, wymagającymi znacznie więcej umiejętności i wiedzy, niż posiadałem. Byłem bliski poddania się i wtedy […]

  • Zaufanie to klucz do skutecznej sprzedaży w Internecie

    Wszyscy chcemy, żeby sklep internetowy, w którym robimy zakupy, był: a) Szybki jak Usain Bolt b) Piękny jak Jessica Alba (ew. Johnny Depp) c) Bezpieczny, jak w towarzystwie Pudziana. Całe dzieciństwo wbijano nam do głowy: „Nie ufaj obcym!”. A tu nagle przyszło nam żyć w czasach, w których przeciętny Kowalski za pomocą Internetu może kupić […]

  • Pre-order od A do Z. Poradnik dla tych, którzy chcą sprzedawać towar przed premierą

    Niezależnie od branży, sprzedaż przez Internet kieruje się własnymi prawami. Jednym z nich jest możliwość złożenia zamówienia przed premierą (pre-order). Na Zachodzie idea takich zakupów znana jest o kilkunastu lat. U nas taki sposób sprzedaży wprowadzili na rynek polscy dystrybutorzy multimediów. O co w tym wszystkim chodzi? Czym jest pre-order? Zasada jest prosta: w ofercie […]

  • Ambasadorzy marki w eCommerce. Skąd się biorą?

    Sukces marki zaczyna się na poziomie jednostki, pojedynczego użytkownika naszego produktu lub usługi. We współczesnych mediach to statystyczny Kowalski rozmawia z producentem jogurtu na Facebooku, ogląda jego kanał na YouTube oraz śledzi profil na Twitterze, a gdy ma problem, nie unika jego opisywania w sieci. Coraz więcej firm i sklepów posiada własne profile na portalach […]

  • Jak zdobywać wartościowe opinie o produktach w sklepie internetowym?

    Istnieje wiele sposobów, do jakich uciekają się sprzedawcy, aby ułatwić klientowi decyzję o zakupie. Ciekawy opis, dokładne informacje techniczne, dużo dobrych zdjęć oraz przejrzysta karta produktu – to się liczy. Klienci mają różne wątpliwości. Bywa, że interesują ich szczegóły, jakich nie sposób dowiedzieć się na podstawie samego patrzenia na przedmiot lub z opisu producenta. Ponadto, […]

  • Wstęp do negocjacji i zawierania umów B2B

    Raz na jakiś czas rzeczywistości udaje się zaskoczyć każdego z nas. Okazuje się, że rzeczy nie są takimi, jakimi nam się wydawały i właściwie nie wiemy, dlaczego tego nie zauważaliśmy. Do niedawna byłem święcie przekonany, że dla przedsiębiorców (zwłaszcza e-przedsiębiorców) najtrudniejsze są relacje B2C. Swój pogląd opierałem na postępującej dysproporcji pomiędzy prawami i obowiązkami stron […]

  • Jak założyć sklep internetowy? Rejestracja firmy przez Internet krok po kroku

    Od 01 lipca 2011 r. w Polsce zaczął działać system Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). System, działający na podstawie znowelizowanej Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, umożliwia, za pośrednictwiem Internetu, założenie działalności gospodarczej, zawieszanie jej lub znalezienie danych o działalności innych przedsiębiorstw. W systemie CEIDG działalność mogą rejestrować osoby fizyczne. Dla spółek podobną […]

  • Reklamacje i zwroty – co powinien wiedzieć każdy sprzedawca internetowy?

    Każdy właściciel sklepu internetowego, niezależnie od tego, jaki asortyment sprzedaje, musi być przygotowany do obsługi zwrotów i reklamacji. W niektórych branżach takie sytuacje będą zdarzać się częściej, w innych rzadziej, jednak nie da się ich zupełnie wyeliminować. W sklepie internetowym, prędzej czy później nadejdzie moment, gdy klient zareklamuje produkt lub po prostu zrezygnuje z zakupu […]

  • Czy jest sposób na klientów nieodbierających przesyłki pobraniowe?

    Pytanie: Czy jest jakikolwiek sposób na klientów nieodbierających przesyłki pobraniowe? Jak w praktyce dochodzić swoich praw? Odpowiedź kancelarii prawnej: Art. 535 Kodeksu cywilnego określający czym jest umowa sprzedaży statuuje, że: „przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę” … Czytaj […]

  • Dodatkowa opłata dla klienta za prowizje pobierane przez systemy płatności?

    Pytanie: Czy w świetle prawa wolno pobierać dodatkowe opłaty od klienta, aby zrekompensować sobie prowizję pobieraną przez pośredników płatności finansowych (online)? Przykładowo, płacimy firmie 2% prowizji (stawka jest 0% VAT), a klienta obciążamy dodatkową opłatą +2,46% (powiększoną o 23% VAT). Odpowiedź kancelarii prawnej: Nie ma przeszkód aby taką opłatą obciążyć ostatecznego Klienta (np. konsumenta), ale … […]

  • Co zrobić, kiedy klient twierdzi, że w paczce nie było najdroższego produktu?

    Pytanie: Co zrobić w sytuacji, kiedy klient po otrzymaniu paczki twierdzi, że nie było w niej towaru o największej wartości z całego zamówienia, a sklep jest w 100% pewien, że taki produkt bezpiecznie zapakował i wysłał na wskazany adres? Kancelaria prawnicza odpowiada: W takiej sytuacji można przystąpić do postępowania reklamacyjnego. W sytuacji doręczenia klientowi przesyłki […]

  • Jakie są prawne uwarunkowania dotyczące sklepu internetowego?

    Autorem poniższego materiału jest Paweł Kobierzewski, Trinity Kancelaria Prawna Waluga i Wspólnicy Sp. k. (strona www). Działalność e-commerce z uwagi na specyficzny rynek jej funkcjonowania podlega licznym regulacjom prawnymokreślającym oprócz przepisów dotyczących zasad prowadzenia tej działalności, liczne przepisy zawierające normy ochronne konsumentów korzystających z usług e-commerce. Poniżej przedstawiamy podstawowe akty prawne, które kształtują funkcjonowanie podmiotów działających na […]

  • Jak poprawić pozycję sklepu w Google, czyli 5 skutecznych technik zdobywania linków

    Wybierając oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na aspekty związane z SEO Dlaczego zdobywanie i budowanie linków jest tak ważne? Cztery z pięciu najważniejszych aspektów sukcesu w SEO jest powiązanych z budowaniem linków! Nawet słaby sklep pod względem wewnętrznej optymalizacji, może być w Google Top 10 przy odpowiednim linkowaniu zewnętrznym. Zobacz klasyczny […]

  • Bezpieczeństwo danych osobowych w sklepie internetowym – wywiad z Adamem Dąbrowskim (Unizeto Technologies SA)

    Dbanie o bezpieczeństwo danych klientów to jeden z podstawowych obowiązków właścicieli sklepów internetowych, jednak z moich obserwacji wynika, że jest to również jedna z najczęściej pomijanych kwestii (przynajmniej na początku działalności w e-handlu). To oczywiście spory błąd, który może nasz kosztować utratę jakże cennego zaufania. Zapraszam do przeczytania wywiadu z Adamem Dąbrowskim z firmy Unizeto Technologies […]

  • Jak rozsądnie zaopatrywać magazyn w sklepie internetowym?

    Wbrew obiegowym opiniom, prowadzenie sklepu internetowego nie różni się aż tak bardzo od prowadzenia tradycyjnego punktu sprzedaży. Jedno z wielu podobieństw to zaopatrywanie sklepu w towar i prowadzenie magazynu. Temat ten jest zazwyczaj pomijany w publikacjach dotyczących sprzedaży w sieci, które skupiają się raczej na „wirtualnej” części biznesu. Początkującym sprzedawcom wydaje się, że cała praca […]

  • Jak podnieść konwersję?

    W poniższym materiale chcę pokazać praktyczne sposoby podnoszenia konwersji. Nie będzie tutaj magii w stylu marketingowych intuicji. Rozważania opieram na dwóch źródłach: badaniu przeprowadzonym przez Ideacto na dwóch średniej wielkości sklepach polskich (eyetracking i user testy, pisaliśmy o nim m.in. tutaj) i raporcie firmy Elastic Path – The Ecommerce Checkout Report. A Quantitative Look at the Tactics of the […]

  • Jak sprawić, by Twój sklep internetowy był 37 razy lepszy?

    To nie stanie się w jeden wieczór. To nie stanie się ani w tydzień, ani w miesiąc. Jest jednak spora szansa, że prowadzony przez Ciebie sklep internetowy będzie aż trzydzieści siedem razy lepszy po jednym roku działania. Jak tego dokonać? Po opublikowanej w poniedziałek recenzji książki Delivering Happiness (jeszcze raz podziękowania dla Artura za podesłanie!), na moment powróciłem do […]

  • E-mail marketing zgodny z prawem

    Autorem artykułu jest Maria Lothamer z iSecure Sp. z o.o., specjalizującej się w doradztwie z zakresu ochrony danych osobowych. Najprostszą i najwygodniejszą formą marketingu w obecnych czasach dla każdego przedsiębiorcy stał się e-mail marketing. Niestety w dalszym ciągu istnieją firmy, które korzystają z tej możliwości niezgodnie z prawem, co odbiorców e-mailingu mocno irytuje. Dlatego też, aby […]

Poradniki wideo prezentujące oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego