Jak zrobić lub wynająć dobry sklep internetowy

  • Dzierżawa sklepu internetowego

    Jeśli szukając pomysłu na e-commerce, potrzebowałeś jednego dla biura, to wybierając platformę sklepową, weź najlepiej dwie. Na rynku jest bardzo dużo rozwiązań: droższe, tańsze, opensource’owe, dedykowane, SaaS-owe, pudełkowe, licencyjne – o ból głowy bardzo łatwo. Każdy mówi co innego, firmy pracujące w danym modelu biznesowym mocno promują swoje rozwiązania, bo inaczej nie zarobią. Zachwalają pomysły, […]

  • Gdzie pojawia się sprzedaż krzyżowa?

    Sprzedaż krzyżowa po skonfigurowaniu (w panelu administracyjnym: Promocja -> Sprzedaż krzyżowa) jest wyświetlana po dodaniu produktu do koszyka w oknie potwierdzającym dodanie produktu oraz następnie w koszyku. Sprzedaż krzyżowa może zwiększyć znacząco sprzedaż i konwersję na zasadzie podobnej do sprzedaży komplementarnej.

  • Czy mogę mieć kilka sklepów w jednym panelu?

    Oczywiście! W zależności od wybranego pakietu cenowego możesz mieć od 1 do 10 sklepów w jednym panelu. Co to oznacza w praktyce? Możesz dodać sklepy na różnych domenach, mogą mieć różny wygląd (różne szablony) i różny asortyment. Sklepy dodaje się w panelu administracyjnym z poziomu menu głównego Konfiguracja -> Sklepy. Dodatkowo możesz dodać wiele firm (jedna firma prowadzi […]

  • O tym jak NIE budować marki w sieci słów więcej niż kilka…

    Jak mantrę powtarza się nam, jak żyć, pokazuje najlepsze rozwiązania, które powinniśmy wprowadzić do schematu naszych codziennych obowiązków. Stosować się do nich nie tylko wtedy, gdy borykamy się z problemami natury osobistej, ale również przenosić je na grunt biznesowy. Książek na temat tego, w jaki sposób i którą drogą doprowadzić nasz biznes do sukcesu możemy […]

  • Skąd biorą się klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów? Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    We wszystkich nagłaśnianych historiach, dotyczących niedozwolonych klauzul w regulaminach sklepów internetowych, najbardziej martwi mnie fakt, że większość z nich dotyczy podobnych zapisów. A to oznacza, że sprzedawcy popełniają wciąż te same błędy. Wszelkiego rodzaju „stowarzyszenia prokonsumenckie” rzadko fatygują się, by wyłapywać zapisy faktycznie budzące wątpliwości. Zwykle skupiają się na kilku aspektach – takich, których nie […]

  • Jak zdobyć zaufanie klientów? Dobre praktyki w sklepach internetowych

    Zaufanie - przekonanie, że druga strona jest uczciwa wobec nas w swoich zamiarach i działaniach (Wikicytaty). Jak zdobyć zaufanie klientów? Teorię znamy wszyscy (najważniejsze rzeczy przypomniałam w artykule „Zaufanie to klucz do skutecznej sprzedaży w Internecie”), więc sprawdźmy, jak sprawa wygląda w praktyce, ponieważ jak wskazują badania, do sklepów internetowych zaglądamy coraz śmielej i częściej. Ceny są […]

  • Jak przyłączyć e-sklep do systemu płatności ratalnych

    Coraz więcej Polaków ceni sobie sposób robienia zakupów on-line, oczekując przy tym form płatności dostosowanych do swoich potrzeb. Jedną z nich są raty w Internecie. Podłączenie takiej opcji w e-sklepie jest nieodpłatne, składa się z 5 kroków, przy których można liczyć na szerokie wsparcie ze strony firm finansujących transakcje ratalne. Co Polacy kupują na raty […]

  • Negocjacje i zawieranie umów B2B – część 2. Umowy z dostawcami i firmą kurierską

    Kilka lat temu odkryłem w sobie, chyba genetycznie uwarunkowane, zamiłowanie do gotowania. W wolnym czasie, uzbrojony w kilka opasłych książek kucharskich rodzimych autorów, zacząłem eksperymentowanie w kuchni. Nie będę kłamał, początki były ciężkie. Ambicja kazała mi mierzyć się z przepisami trudnymi, wymagającymi znacznie więcej umiejętności i wiedzy, niż posiadałem. Byłem bliski poddania się i wtedy […]

  • Wstęp do negocjacji i zawierania umów B2B

    Raz na jakiś czas rzeczywistości udaje się zaskoczyć każdego z nas. Okazuje się, że rzeczy nie są takimi, jakimi nam się wydawały i właściwie nie wiemy, dlaczego tego nie zauważaliśmy. Do niedawna byłem święcie przekonany, że dla przedsiębiorców (zwłaszcza e-przedsiębiorców) najtrudniejsze są relacje B2C. Swój pogląd opierałem na postępującej dysproporcji pomiędzy prawami i obowiązkami stron […]

  • Jak założyć sklep internetowy? Rejestracja firmy przez Internet krok po kroku

    Od 01 lipca 2011 r. w Polsce zaczął działać system Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). System, działający na podstawie znowelizowanej Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, umożliwia, za pośrednictwiem Internetu, założenie działalności gospodarczej, zawieszanie jej lub znalezienie danych o działalności innych przedsiębiorstw. W systemie CEIDG działalność mogą rejestrować osoby fizyczne. Dla spółek podobną […]

  • Jakie są prawne uwarunkowania dotyczące sklepu internetowego?

    Autorem poniższego materiału jest Paweł Kobierzewski, Trinity Kancelaria Prawna Waluga i Wspólnicy Sp. k. (strona www). Działalność e-commerce z uwagi na specyficzny rynek jej funkcjonowania podlega licznym regulacjom prawnymokreślającym oprócz przepisów dotyczących zasad prowadzenia tej działalności, liczne przepisy zawierające normy ochronne konsumentów korzystających z usług e-commerce. Poniżej przedstawiamy podstawowe akty prawne, które kształtują funkcjonowanie podmiotów działających na […]

  • Bezpieczeństwo danych osobowych w sklepie internetowym – wywiad z Adamem Dąbrowskim (Unizeto Technologies SA)

    Dbanie o bezpieczeństwo danych klientów to jeden z podstawowych obowiązków właścicieli sklepów internetowych, jednak z moich obserwacji wynika, że jest to również jedna z najczęściej pomijanych kwestii (przynajmniej na początku działalności w e-handlu). To oczywiście spory błąd, który może nasz kosztować utratę jakże cennego zaufania. Zapraszam do przeczytania wywiadu z Adamem Dąbrowskim z firmy Unizeto Technologies […]

  • Jak sprawić, by Twój sklep internetowy był 37 razy lepszy?

    To nie stanie się w jeden wieczór. To nie stanie się ani w tydzień, ani w miesiąc. Jest jednak spora szansa, że prowadzony przez Ciebie sklep internetowy będzie aż trzydzieści siedem razy lepszy po jednym roku działania. Jak tego dokonać? Po opublikowanej w poniedziałek recenzji książki Delivering Happiness (jeszcze raz podziękowania dla Artura za podesłanie!), na moment powróciłem do […]

  • Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

    Sprawa afery w eCommerce już nieco przycichła. Nadal jednak wiele sklepów ma problemy z regulaminem, próbuje wrzucać w tenże jak najwięcej i tym samym naraża się zupełnie niepotrzebnie. W moim odczuciu wszelkie niejasne sytuacje powinny być interpretowane z korzyścią dla klienta, z wykorzystaniem zdrowego rozsądku i patrzeniem dalej niż na jeden dzień wprzód. Zakłądam też, że wiele […]

  • Jakie narzędzia marketingowe wykorzystywać?

    Tomasz Karwatka W raporcie „Co działa w polskim e-commerce. Raport z badania sklepów internetowych” wydanym przez Biznes20.pl w 2009 przedstawiliśmy odpowiedzi managerów eCommerce o efektywne narzędzia marketingowe stosowane na różnych etapach prowadzenia sklepu. Jest to doskonała wskazówka do tego w jakie narzędzia inwestować. Na początku działalności sklepu internetowego zdecydowana większość właścicieli i menadżerów decyduje się […]

  • Jak się wyróżnić na rynku eCommerce w Polsce?

    Odpowiada: Rafał Janik, Pełnomocnik Zarządu Ds. Serwisów Stowarzyszonych Redefine, Właściciel Thinkmedia.pl Proponowałbym właścicielom sklepów zapoznać się z badaniami, które jednoznacznie wskazują, że jednym z najważniejszych zalet eCommerce dla konsumenta jest oszczędność czasu. Nie chodzi tutaj tylko to, że klient może kupić w sieci nie wychodząc z domu. Jest do bardzo złożony proces na który składa […]

  • Jak dywersyfikować przychody?

    Jak zdywersyfikować przychody? Tomasz Karwatka Stabilny biznes zarabia w kilku miejscach. Najlepiej gdy modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Większość sklepów zarabia tylko na sprzedaży. To duży błąd. Moim zdaniem od początku powinniśmy budować dodatkowe źródła przychodów. Nasze propozycje: Reklama zewnętrzna. Model nieco ryzykowny ale przychody z reklam w większych sklepach mogą stanowić sporą część przychodów. […]

  • Jak uruchomić swój pierwszy sklep internetowy?

    Jak uruchomić swój pierwszy sklep internetowy? Tomasz Karwatka Przedstawiamy poniżej kolejne kroki do uruchomienia pierwszego sklepu internetowego. Są one wynikiem naszych subiektywnych doświadczeń. Możesz zrobić to inaczej ale poniższy scenariusz gwarantuje bezpieczne przejście przez proces. Założenie firmy lub uruchomienie sklepu jako projekt w istniejącej firmie Ustalenie warunków dostawy produktów (cena zakupu, minimalne ilości zamówień, terminy […]

  • Kiedy muszę kupić kasę fiskalną?

    Autor: Michał Frąckowiak, Trinity Kancelaria Prawna Waluga i Wspólnicy Sp. k. Handel elektroniczny – charakter prowadzonej działalności, a obowiązek używania kas Polskie przepisy prawa podatkowego nie regulują w sposób jednorodny obowiązku posiadania kas fiskalnych przez przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w postaci sklepu internetowego. Konieczność posiadania kasy zależna będzie od spełnienia określonych warunków w zakresie sposobu […]

  • Jakie formalności są wymagane?

    Aby założyć sklep internetowy musisz posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą. Oprócz zarejestrowania przedsiębiorstwa –  w odpowiednim Urzędzie Gminy (działalności gospodarcze) lub Sądzie Rejestrowym (spółki – w tym spółki z o.o.) oraz wyborze odpowiedniej formy opodatkowania w Urzędzie Skarbowym powinieneś pamiętać o: Wynajem magazynu na towary lub skorzystanie z usługi Dropshipping. Twoje towary muszą być skądś wysyłane […]

  • Czy sklep może działać pod kilkoma domenami?

    Tak! Nie ma problemu z tym, aby sklep działał pod kilkoma domenami. Pod domenami tymi możesz uruchomić kilka sklepów – ale możesz też kilka domen skierować na jeden sklep. Aby dodać domeny do sklepu wejdź do: Panel administracyjny Konfiguracja->Sklepy Kliknij “Edytuj” przy wybranym sklepie, do którego domeny chcesz dodać Użyj zakładki “Adresy stron WWW” aby […]

  • Jak podłączyć pocztę Google do sklepu?

    Google Apps są świetnym rozwiązaniem dla każdej małej firmy. Oprócz świetnej poczty (Gmail dostępny w Twojej domenie!) otrzymujesz pakiet biurowy-online – Google Docs, komunikator firmowy – GTalk, dysk online GDrive i wiele innych narzędzi współpracy grupowej. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez tego rodzaju narzędzi. Google Apps dostępne są w darmowej wersji dla 10 […]

  • Jak dodać certyfikat SSL do sklepu?

    W każdym przypadku, aby dodać certyfikat dla domeny musisz na początku: podłączyć domenę do sklepu internetowego na WellCommerce.pl – czyli skierować ja na nasze DNSy. Zobacz jak to zrobić, móc odebrać pocztę z adresu admin@twojadomena.pl. Jeśli korzystasz z WellCommerce dane do panelu pocztowego otrzymasz zaraz po opłaceniu pierwszej faktury za abonament sklepu. Jeśli korzystasz z […]

  • Gdzie kupić certyfikat SSL? Jaki certyfikat wybrać?

    Certyfikaty SSL są sprzedawane przez wiele firm hostingowych oraz bezpośrednio przez wystawców certyfikatów. Certyfikat możesz kupić m.in.: w specjalnej cenie dla naszych klientów w naszym markecie!, w sklepie Unizeto – profesjonalne certyfikaty SSL Certum, w sklepie certi.pl – profesjonalne certyfikaty GeoTrust, RapidSSL i inne – w bardzo atrakcyjnych cenach. Miej na uwadze w standardowych – […]

  • Kiedy potrzebny jest SSL?

    Chcesz założyć lub wynająć sklep internetowy? Potrzebny będzie certyfikat! Dwa podstawowe problemy, które pomagają rozwiązać certyfikaty SSL to: Uwierzytelnienie — przedstawienie informacji o firmie, która jest właścicielem strony WWW i zbudowanie w ten sposób zaufania użytkownika (zwiększenie wiarygodności serwisu internetowego). Szyfrowanie — ochrona danych przesyłanych między użytkownikiem a serwerem lub między dwoma serwerami, tak by w razie […]

Poradniki wideo prezentujące oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego