Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/comments/?ids=http://wellcommerce.pl/blog/schwer-gustav-jak-wybrac-platforme/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 11

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14
  • Schwer Gustav – jak wybrać platformę?

    apiotrowski

    Skomentuj

    Platformę sklepową trzeba wybrać efektywnie, pod realne potrzeby sklepu. Zbytnie inwestowanie w technologię, na początkowym etapie może okazać się topieniem pieniędzy.

    Wybór platformy sklepowej budzi zazwyczaj dużo emocji. Wybór technologii nieodłącznie wiąże się ze sporymi nakładami koniecznymi na uruchomienie sklepu Internetowego a późniejsza zmiana technologii może być trudna i znów … kosztowna.

    Dlatego często popada się w myślenie “zróbmy to raz a dobrze”, zainwestujmy w technologię aby mieć z nią spokój w przyszłości. Osoby startujące ze sklepem internetowym czasami wybierają wdrożenia dedykowane lub bardzo skomplikowane rozwiązania pudełkowe. Zazwyczaj taki wybór okazuje się błędny i oddala nas od zamierzonego celu, ponieważ zamiast skupiać się na realnych problemach biznesowych skupiamy się na problemach z technologią.

    Interesuję się historią drugiej wojny światowej. Nie tak dawno temu przeczytałem o znanym przykładzie z dziedziny militarystyki który oddaje takie właśnie “enterpriseowe” podejście do technologii. Z tym, że militarnej.

    Chodzi o super broń Hitlera o nazwie “Schwer Gustav” (Gruby Gustaw) – szykowaną na przełamanie Linii Maginota. Wyprodukowanie tej ogromnej, epickiej armaty pochłonęły niewyobrażalne nakłady środków i materiału. Natomiast otrzymany produkt był bardzo dalece odległy od tego .. co tak naprawdę było potrzebne. Pomijając fakt, że w czasie gdy działo było produkowane, wojna zmieniła swoje tory i łamanie francuskich umocnień w ogóle nie było potrzebne.

    Jak pisze Wikipedia:

    Pierwotne działo 800 mm miało być przeznaczone do niszczenia umocnień Linii Maginota. Minęła jednak kampania w Polsce, rozpoczęła się kampania na zachodzie Europy, a przedłużające się prace nad projektem o dużej trudności opóźniły wyprodukowanie działa. Ostatecznie nie użyto go podczas kampanii we Francji. Działo było gotowe dopiero w 1942 r. [..] 

    Armata kolejowa Gustav była gigantycznym stalowym monstrum. Do transportu musiało być ono rozkładane przy pomocy dźwigów kolejowych, co, podobnie jak składanie w całość, trwało około 6 tygodni. Do doprowadzenia do gotowości bojowej potrzebowało czterech torów – dwóch wewnętrznych dla samego działa (musiały być one równoległe) i dwóch zewnętrznych dla dźwigów kolejowych, które były niezbędne podczas jego montażu. Montaż wymagał zaangażowania około 1400 osób – robotników, techników, wartowników. Osłonę przed lotnictwem nieprzyjaciela zapewniał pułk artylerii przeciwlotniczej. Pociski, przewożone na wagonach zaopatrzeniowych, ładowano przy pomocy małego dźwigu i wózków. [..] 

    Dora, bo tak nazwała Gustava jego żołnierska obsługa (co jest obecnie źródłem rozbieżności co do liczby wyprodukowanych EK 80 cm), znajdowała się pod Sewastopolem 14 dni. Wystrzeliła wtedy około 20 pocisków. W czasie tych działań nie osiągnięto spodziewanego efektu z uwagi na zbyt duży rozrzut pocisków. Później działo skierowano pod Leningrad, ale nie dotarło ono na planowane stanowisko z powodu kontrofensywy radzieckiej.

    Jak bardzo ta historia przypomina mi historie technologii wielu sklepów internetowych! :-)

    Wybierając platformę możesz zdecydować się na następujące, obecne na rynku rozwiązania:

    Platformy dedykowane
    Oprogramowanie pisane specjalnie na zamówienie – „pod klucz”, bardzo daleko idące zmiany. Jeśli zdecydujesz się na to – musisz być świadom konieczności finansowania dalszego rozwoju.

    Oprogramowanie pudełkowe darmowe
    Oprogramowanie Open-source takie jak Magento, Prestashop, Gekosale. Oprogramowanie daje mnóstwo możliwości, ale musisz je dość mocno dostosować do swoich potrzeb. Musisz zapewnić hosting i mieć programistę który zajmie się rozwojem. Trzeba też pamiętać o aktualizacjach bo nieaktualizowane oprogramowanie open-source stwarza spore ryzyko ataków.

    Oprogramowanie pudełkowe płatne
    Platformy komercyjne, dostosowywane do naszych potrzeb w ramach wdrożenia. Poprzez komercyjne licencje możesz nie móc rozwijać go we własnym zakresie, dają dużo opcji ale też koszty wdrożenia mogą być spore.

    Oprogramowanie pudełkowe w formie dzierżawy
    Oprogramowanie w modelu SaaS (Software as a Service) – płatne  w ramach abonamentu, bez możliwości większych zmian.

    Jeśli wybierasz platformę technologiczną na start, na sam początek dla Twojego sklepu mamy dla Ciebie dwie rady w telegraficznym skrócie:

    1. Gdy zaczynasz karierę, nie masz tak naprawdę pojęcia, co jest istotne w e-commerce. Co  gorsza,  nie  wiesz, jak stworzyć sklep i go obsługiwać. Potrzebujesz dobrego rozwiązania, które posiada większość funkcji potrzebnych w sklepach internetowych – takie potrzeby spełnia  platforma abonamentowa.
    2. Przy dedykowanych wdrożeniach (wdrożenia dedykowane, open source, licencje) łatwo jest zapomnieć o  wielu istotnych funkcjach (jeśli w ogóle o nich wiesz),  które powinny się pojawić w sklepie.
    3. … nie mówiąc o testach jakie twórcy platformy wykonali za Ciebie, o kosztach hostingu i pracach programistycznych których nie będziesz musiał wykonywać :-)
    Więcej o tym jak wybrać platformę przeczytasz w naszym eBooku – Jak założyć sklep internetowy. Wkrótce też opowiemy o wyborze platformy w jednym z wideo szkoleń z cyklu Start eCommerce, zapisz się już dziś!

     

    Czytaj więcej

  • Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/comments/?ids=http://wellcommerce.pl/blog/4-podstawowy-optymalizacji-kampanii-adwords/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 11

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14
  • 4 podstawowe porady dla optymalizacji kampanii adwords

    WellCommerce

    Skomentuj

    Ciężko jest zaplanować dobrą kampanie AdWords bez odpowiedniego punktu odniesienia. Robiąc kampanie dla sklepu który dopiero co wystartował jest to jeszcze trudniejsze, bo nie dysponujemy nawet podstawowymi informacjami. Dlatego ważna jest analiza i optymalizacja.

    Zdjęcie wnętrza zebara
    źródło flickr.com


    Osatnio zapytaliśmy was na naszym FaceBooku, o czym chcielibyście przeczytać. Jeden z naszych fanów Michał poprosił o tekst o optymalizacji adwords. Oto pierwszy tekst poświęcony podstawą optymalizacji.   Po wystartowaniu ze swoją kampanią AdWords zaczyna się tak naprawdę właściwa zabawa z optymalizacją. Jest to najważniejsza część kampanii.

    Czytaj więcej

  • Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/comments/?ids=http://wellcommerce.pl/blog/nasze-sklepy/darttown-pl-sklep-darterski-z-pasja/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 11

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14
  • DartTown.pl sklep darterski z pasją

    WellCommerce

    Skomentuj

    Dart wydają się być bardzo specjalistycznym tematem, a ich sprzedaż może wydawać się pewną egzotyką. Jednak niekoniecznie bo jak wychodzi z przeprowadzonej rozmowy z Jarkiem z Darttown.pl, łącząc specjalistyczny asortyment, oraz wspólną pasję możemy otrzymać świetnie prosperujący sklep. Darttown.pl jest aktualnie najbardziej rozpoznawalną marką wśród pasjonatów tego sportu.

    Tarcza do Dart
     źródło flickr.com

    Czytaj więcej

  • Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/comments/?ids=http://wellcommerce.pl/blog/promocje/promocja-nokaut-pl-50-zl/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 11

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14

    Notice: Trying to get property of non-object in /home/wellcom1/domains/wellcommerce.pl/public_html/wp-content/themes/wellcommerce/category.php on line 14
  • Promocja Nokaut.pl + 50 zł

    WellCommerce

    Skomentuj

    Nokaut.pl

    Dla naszych nowych i aktualnych klientów, przygotowaliśmy we współpracy z nokaut.pl małą promocję:

    Kupon o wartość 50 zł na promowanie produktów w porównywarce cenowej Nokaut.pl

    Jeżeli do tej pory zastanawialiście nad rozwiązania jakim jest porównywarka cenowa, to macie teraz świetną możliwość darmowego sprawdzenia jej skuteczności.

    Natomiast jeżeli już planijecie kampanie z wykorzystaniem porównywarek. Taki kupon zawsze zmniejszy koszty.

    Promocja jest przeznaczona dla klientów WellCommerce, którzy jeszcze nie korzystali z porównywarki nokaut.pl

    Do rozdania mamy 30 kuponów!

    By odebrać kupon wystarczy wysłać wiadomość z maila na którym mamy konto sklepowe na info@wellcommerce.pl . W temacie wiadomości piszemy: ”Kod nokaut.pl + adres naszego sklepu lub nazwa konta” Wtedy otrzymacie kod kuponu. Proste? :)

     

    Czytaj więcej