Jak podłączyć pocztę Google do sklepu?

Google Apps są świetnym rozwiązaniem dla każdej małej firmy. Oprócz świetnej poczty (Gmail dostępny w Twojej domenie!) otrzymujesz pakiet biurowy-online – Google Docs, komunikator firmowy – GTalk, dysk online GDrive i wiele innych narzędzi współpracy grupowej. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez tego rodzaju narzędzi.

Google Apps dostępne są w darmowej wersji dla 10 użytkowników – co wydaje się być świetnym pakietem startowym dla startującego e-sklepu.

Aby skorzystać z usługi wystarczy, że założysz konto na stronie: https://www.google.com/a/cpanel/standard/new3?hl=en&source=gafb-pricing-tabletop-en

Krok po kroku

1. W pierwszym kroku podajemy nazwę domeny pod którą chcemy podłączyć nasz pakiet aplikacji oraz podstawowych danych firmy. Musimy posiadać domenę internetową aby tego dokonać. Pamiętaj, że jedną domenę .pl otrzymujesz za darmo w momencie kupienia sklepu WellCommerce!

Pamiętaj aby podać obowiązkowo alternatywny adres e-mail w innej domenie niż domena Twojego sklepu. Adres ten będzie przydatny jeśli zdarzyłoby Ci się zapomnieć hasła administratora.

 

2. Po upływie chwili, podczas której tworzone jest Twoje konto, przechodzimy do kroku drugiego. W tym momencie musimy przejść krótki wizard  pomagający nam skonfigurować wszystkie usługi dla naszej domeny. Sugerujemy wybrać Ekspresowy tryb konfiguracji aby nie tracić zbędnego czasu na mało atrakcyjne czynności – które zresztą zawsze można wykonać później, zmieniając ustawienia usługi.

3.  W pierwszym kroku musimy zweryfikować posiadanie domeny internetowej którą podaliśmy na początku. Bez tego kroku możliwe byłoby podłączanie się pod nie swoje adresy internetowe, warto więc podejść do tego kroku ze zrozumieniem :-)

Możemy wybrać jedną z kilku dostępnych metod weryfikacji: wgrać specjalny plik HTML na serwer, użyć kodu Google Analytics (jeśli go wstawiliśmy) lub specjalnego znacznika HTML. Ostatnim rozwiązaniem jest zmiana w DNS – ale tej metody nie rekomendujemy.

Zakładamy, że podłączyłeś już swoją domenę do WellCommerce. Dlatego skorzystaj z metody werfyikacji HTML tag.

W tym celu kopiujemy zaprezentowany kod HTML i wklejamy go w Panelu administracyjnym naszego sklepu w sekcji: Konfiguracja -> Sklepy -> Edytuj ustawienia sklepu - zakładka Informacje Meta - pole tekstowe “Własne nagłówki META” i zapisz.

4. Po kliknięciu VERIFY własność domeny powinna zostać poprawnie zweryfikowana. Uwaga: jeśli dopiero co przypinałeś domenę do WellCommerce, sprawdź czy już się rozpropagowała w DNS i czy pod jej adresem dostępna jest strona główna sklepu.

5. Po zweryfikowaniu własności domeny musimy odpowiednio skonfigurować ustawienia DNS aby poczta była obsługiwana przez serwery Google. Uwaga: jeśli podłączyłeś swoją domenę pod nasze DNS lub skorzystałeś z darmowej domeny.pl która przysługuje każdemu naszemu klientowi – po prostu skontaktuj się z nami i podaj adres domeny który mamy podłączyć pod Google Apps. Zajmiemy się wszystkim.

6. Po ustawieniu DNS możemy przetestować swoją pocztę wysyłając e-mail na dowolny adres który dodaliśmy. Możemy dodać kolejne adresy dla naszych współpracowników i dostosować ustawienia innych usług – takich jak Dokumenty, GTalk i inne.

 

 

Artykuł pokazuje oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego WellCommerce w odniesieniu do najlepszych praktyk eCommerce